Zaterdag 24 mei kon de bekroning van het afgelopen seizoen worden voor KSH D1.
De KNVB bekerfinale in Zutphen tegen Hoeve Vooruit.
Het begon in de najaarscompetitie, daar werd met veel inzet gevoetbald
en aan het eind stonden we 4e. Dit zorgde ervoor dat we in de voorjaarscompetitie werden ingedeeld bij de betere teams.
Vooraf zouden we tevreden zijn geweest met een plaatsje in de middenmoot. Maar gaandeweg konden we onze doelstelling steeds bijstellen zodat we 2 wedstrijden voor het eind aan 1 punt genoeg hadden om kampioen te worden. Tegen Haaksbergen, de concurrent voor het kampioenschap, gebeurde het dan ook 1-1. We waren kampioen.
Ook in de beker voetbalden we een stevig potje mee, de ene na de andere wedstrijd werd gewonnen. We moesten zelfs 2 maal naar Wolfersveen afreizen omdat daar in de 2e helft het licht uitviel. En na nog 2 gewonnen wedstrijden stonden we in de finale.
S'morgens vroeg vertrokken richting Zutphen , daar aangekomen werd er al volop gevoetbald. Wij waren om 11.15 aan de beurt. De jongens en meisjes stonden stijf van de zenuwen. Maar na een kwartier spelen maakten we 1-0. Dat bleef zo tot de rust, nog 30 minuten. Na de rust kregen we een penalty tegen 1-1, spannend. 3 minuten voor het eind werd er door KSH gescoord. Nog even volhouden. De scheidsrechter fluit voor de laatste keer, we hebben hem de KNVB beker. Een prachtige prestatie van de meiden en jongens, de dubbel. En kampioen en de beker gewonnen in een seizoen. Gefeliciteerd.